ELTE Alumni Academy: Gyermeki jogok és szülői felelősség
Új rendezvénysorozatot indított a közelmúltban a Nemzetközi Alumni Tagozat: a „What’s new in science?” keretében angol nyelvű tudománynépszerűsítő előadások hangzanak el. A sorozat első négy előadása azt járja körül, milyen hatással van a pandémia az oktatásra.
Müller Viktor biológus áprilisi és Sik Domonkos szociológus májusi előadása után a harmadik előadást Urbán Róbert, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Személyiség és Egészségpszichológia Tanszékének vezetője tartotta. A sorozat következő előadója Bajzáth Angéla, az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Neveléstudományi Tanszékének adjunktus asszonya.
A tolerancia és elfogadás támogatásának legjelentősebb módja az oktatás. A gyermekek jogainak oktatását a világ minden részén, minden társadalomban és országban el kell fogadni, mint a tolerancia kultúrájának kiépítéséhez nélkülözhetetlen elemet. Az iskolabezárások a pandémia idején jelentős változásokat jelentettek az oktatás számára. Ahhoz, hogy kezelni tudjuk ezeket a hatásokat szükség van a gyermekek és családok támogatására. A gyermekvédelem beillesztése a tanárképzés tananyagába a legjobb lehetőségünk annak biztosítására, hogy minden gyermek és fiatal tudja, mi a bántalmazás és milyen károkat okoz. Törekednünk kell arra, hogy a gyermekjogi tanulmányokat minden oktatási intézményben be tudjuk építeni a tantervbe. Az iskolák és közösségek pedagógusai segítséget várnak tőlünk az olyan összetett kérdések kezelésében, mint a megbékélés, a különböző kultúrák megértése, a különbözőségek elfogadása készségének tanítása. Soha nem volt még fontosabb, hogy a következő generáció megismerje a világot és megértse annak sokszínűségét. A fiatalok részvétele ebben a folyamatban nagyon fontos.
Bajzáth Angéla 2017-ben szerzett PhD-fokozatot, az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Neveléstudományi Tanszékén oktat. A Magyar Tudományos Akadémia köztestületének tagja, fő kutatási területei a következők – Oktatási innováció, Eredményesség a felsőoktatásban, Doktori Iskolákban folyó tanári munka, Triple Helix szereplői, A gyakorlatban keletkező tudás.