A tanulási zavar és pszichopedagógiai támogatási lehetőségei - Bárczi Gyógytea beszámoló
A beszélgetést ezúttal is Perlusz Andrea, tudományos és stratégiai ügyekért felelős dékánhelyettes nyitotta meg, majd Pataky Csilla, az ELTE Alumni Központ vezetője üdvözölte az online egybegyűlteket. Az előadás során a tanulási zavar fogalmának gyógypedagógiai szempontú értelmezésére vonatkozó legfontosabb ismeretek összefoglalása történt meg. Hazai, angol és német nyelvű szakirodalom alapján a veszélyeztetettség korai jeleinek, a szűrés és diagnosztika útjának rövid bemutatása után olyan intervenciós programok áttekintése is megtörtént, amelyek tudományos vizsgálatokkal bizonyítottan hatékonyak. Végül a tanulási zavar tüneteit mutató gyermek negatív tanulási folyamatainak bemutatására került sor, és ebből következően a professzionális segítségnyújtás lehetőségeinek gyógypedagógiai szempontú átgondolására.
Az online térben nagy érdeklődés mutatkozott a program iránt, főként szakemberek, kollégák részvételével izgalmas szakmai diskurzus bontakozott ki, amelyben számos további kérdés és szempont merült fel a terminológia értelmezését, a diagnosztikát és a professzionális segítségnyújtást illetően.
Forrás: barczi.elte.hu
Bárczi Gyógytea 9. évad 3. alkalom
Bárczi Gyógytea 9. évad 2. alkalom
Bárczi Gyógytea 9. évad 1. alkalom
Image gallery3
Comments0
Please log in to see or add a comment
Suggested Articles